Tillgänglighet för Min Hälsa

Cambio Healthcare Systems AB står bakom den här mobila applikationen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda den. Det här dokumentet beskriver hur Min Hälsa uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan rätta till dem.

Hur tillgänglig är den mobila applikationen?

Vi är medvetna om att delar av den mobila applikationen inte är helt tillgängliga. Se avsnittet om innehåll som inte är tillgängligt nedan för mer information.

Vad kan du göra om du inte kan använda delar av den mobila applikationen?

Om du behöver innehåll från Min Hälsa som inte är tillgängligt för dig, kan du kontakta din region direkt. Behöver du kontakta regionen via Min Hälsa gör du det genom supportfunktionen som du kan hitta på profilsidan i appen.

Rapportera brister i den mobila applikationens tillgänglighet

Vi strävar hela tiden efter att förbättra den mobila applikationens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, rapportera bristen så att vi kan förbättra tillgängligheten.

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn över lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar ditt påpekande om bristande webbtillgänglighet eller din begäran om tillgängliggörande av innehåll kan du anmäla till Myndigheten för digital förvaltning.

Teknisk information om mobilapplikationens tillgänglighet

Den här mobilapplikationen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, på grund av de brister som beskrivs nedan.

Innehåll som inte är tillgängligt

Det innehåll som beskrivs nedan är på ett eller annat sätt inte helt tillgängligt.

Problem vid användning med nedsatt synförmåga

Problem vid användning med känslighet för flimmer

Problem vid användning med hjälp av med skärmläsare

Problem vid användning med hjälp av med externt tangentbord

Tangentbordsinmatning på iOS

Användning av mobilapplikationen med hjälp av externt tangentbord är idag begränsat för iOS-användare. För att tangentbordet ska kunna användas på iPhones och iPads måste inställningen “Tangentbordstjänster” (Full Keyboard Access) vara på i systeminställningarna, men tangentbordsinmatning i Min Hälsa fungerar i dagsläget bara när den inställningen är av. Det här problemet sitter i det kodramverk (Flutter) som används för att skapa applikationens gränssnitt.

Övriga problem vid användning av tangentbordsinmatning

Hur vi testat den mobila applikationen

Bedömning av tillgängligheten görs kontinuerligt av intern expertis.

Senaste bedömningen gjordes genom självskattning den 31 oktober 2024.

Redogörelsen uppdaterades senast den 4 november 2024.